Frågor + Svar

Vanliga frågor

  • Jag behöver hjälp, hur kontaktar jag er?

    Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda så bra service och support som möjligt. Det finns en rad olika sätt att ta kontakt med oss: Via vårt webbformulär, via e-post på support@trycka.se, via vår onlinechatt eller via kundtjänst på telefon 020 120 28 12. Våra öppettider är 07:00 - 15:45 (fredagar 07:00 - 15:00).

  • Kan jag ändra fakturaadressen i efterhand?

    Om fakturan inte har skickats iväg ännu så är det inga problem. Har du däremot redan tagit emot den så kan du vända till Walleys kundtjänst och hänvisa till fakturanumret för mer information.

  • Kontrollerar ni filerna?

    Ja, vi kontrollerar samtliga filer. Om filen har fel mått eller om vi anser att kvalitén är för låg så kommer vi att återkoppla till er innan vi går vidare.

Betalning + Beställning

  • Hur laddar man upp tryckfiler?

    Tryckfiler kan laddas upp på respektive produktsida. Om du inte laddar upp en fil i samband med beställningen så finns det även en länk för detta i din automatiska orderbekräftelse. Det går även bra att skicka filer via mejl eller andra överföringstjänster så länge som vi inte behöver logga in för att komma åt filerna. Glöm bara inte att ange ditt ordernummer så att vi vet vilken beställning filerna hör ihop med.

  • Vilka betalningsmetoder finns hos Trycka.se?

    Vi använder oss av Walley och deras betalningslösning. Man kan betala via faktura (30 dagar) och kortbetalning. Om det är en lite högre summa så går det även bra att delbetala.

  • Har ni nytt bankgiro?

    Vi har bytt betaltjänst till Walley från och med 2019-12-20. Det blir smidigare för dig om kund, eftersom du nu kan välja mellan kortbetalning, samlingsfaktura och delbetalning vid större belopp.

    Vi uppmanar alla våra kunder att ändra bankgiro om ni sedan tidigare har oss inlagda i era leverantörsregister, så att betalningen inte hamnar fel!

  • Kassasidan begär BankID?

    Det sker en automatisk kontroll för att se om leveransadressen tillhör ett av bolagets officiellt godkända leveransadresser. Om adressen inte matchar exakt så kommer vi att begära att man skriver under med BankID. Anledningen är att minimiera risken för bedrägerier, således att man beställer i falsk företagsnamn och skickar varorna till en annan adress.

  • Måste jag lägga ordern via hemsidan?

    Vi uppskattar om du kan lägga in ordern via hemsidan eftersom vi har flera andra system kopplade dit. Slå oss gärna en signal så guidar vi dig genom hemsidan olika steg. Vi har även möjlighet att lägga in ordern åt dig, mejla i så fall kontaktuppgifter, adressuppgifter, produkter etc. till support@trycka.se.

  • Kan jag få produkterna snabbare?

    I många fall kan vi skicka produkterna snabbare än vad som är angivet på hemsidan. Det finns däremot många faktorer som spelar in, exempelvis lager och nuvarande arbetsbelastning. Vänligen kontakta oss så kollar vi upp vilka möjligheter som finns.

Frakt och leverans

  • Hur lång är leveranstiden?

    Tillverkningstiden finns angivet på respektive produktsida. Sedan tillkommer frakttid, vilket kan variera beroende på vart det ska. Vi garanterar att varan skickas inom utsatt tid (enligt orderkännandet), men vi kan aldrig garantera när en vara är framme då det ansvaret ligger hos fraktbolaget.

  • Kan jag få flera produkter levererade till olika adresser?

    Ja, men det finns inte stöd för detta på hemsidan. Kontakta oss efter lagd order så justerar vi din order manuellt. Notera att en extra kostnad tillkommer för respektive adress. Kostnaden varierar beroende på vart det ska skickas och hur många adresser det gäller.

  • Vart är mitt paket?

    Vi har sändningsnummer för nästan alla paket. Vänligen skicka ett mejl till oss med vilket ordernummer det gäller så kollar vi upp det.

tummen upp röd stjärncirkel

Ta del av kampanjer
och erbjudanden

New Account Register

Already have an account?
Log in instead eller Reset password