Allmänna villkor

Försäljningsvillkor

Sidan administreras och underhålls av Printgroup Nordic AB. Printgroup Nordic AB är registrerat i Sverige under organisationsnummer 556643-6779. Bolagets momsregistreringsnummer är SE556643677901. Vårt huvudkontor finns på Fabriksvägen 33, Mörrum. Printgroup Nordic AB benämns nedan ”Printgroup”.

Tillämpning

Försäljningsvillkor och prislista gäller från och med av Printgroup Nordic AB angivet datum och ersätter alltid tidigare publicerade versioner. Varor som erbjuds på ovanstående utgör ordinarie sortiment. Vid eventuell skillnad mellan villkor, produktinformation och priser angivna på ovanstående hemsidor och övriga publikationer har hemsidorna företräde.

Pris och betalning

Priserna på ovanstående hemsidor uppdateras i realtid. Moms och frakt tillkommer. Priserna förutsätter att order läggs via webbshop samt att original i korrekt format kommer oss tillhanda i samband med beställning. Eventuella ändringar och justeringar debiteras enligt gällande prislista. Printgroup Nordic AB äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd order informeras du som kund alltid och har din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Walley Checkout

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning. Betalar du som företag så kan välja mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning. Som privatperson kan du välja mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning. Notera att betalningsalternativen kan variera över tid. Du bestämmer själva vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.

Faktura eller delbetalning innebär att du får levererat varorna innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till företaget. En mindre kreditprövning kan ske, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden beräknas automatiskt på kassasidan och baseras på ordervärde och vald leveransmetod. Extra kostnad kan tillkomma vid delleverans eller om kund i efterhand väljer att skicka till flera adresser.

För order med flera leveransadresser rekommenderar vi att ni kontaktar oss för att få en offert på en anpassad transportlösning. För leveranser utanför Sverige tillämpas fraktavgifter efter transportörens prislista. För att få information om den faktiska fraktkostnaden för leveranser utanför Sverige, vänligen kontakta oss.

Vid misslyckad leverans

Företagspaket
Med den här metoden levereras försändelsen direkt till företagsadressen. Detta förutsätter att företaget är tydligt uppmärkt, bemannat under kontorstid (07.00 – 17.00), inte finns på en privat adress och att det finns någon på plats för att signera och ta emot försändelsen. Vid val av expresspaket behöver personal finnas på plats mellan 07.00 – 10.00 om inget annat är överenskommet.

Vid händelse av att en försändelse inte kunnat levererats gör fraktbolaget upp till tre försök att ta kontakt mot kund. Lyckas inte fraktbolaget få kontakt med kund får vi detta meddelat och tar i vår tur kontakt med kund. Om kund inte har uppfyllt villkoren för leveransmetoden, exempelvis inte varit på plats vid leverans, kommer en extra kostnad att tillkomma för ny utkörning. Om försändelsen är fortsatt oförlöst kommer försändelsen att returneras efter 15 kalenderdagar.

Ombudspaket
Med den här leveransmetoden levereras försändelsen till närmsta ombud baserat på ert postnummer. DB Schenker brukas i första hand, men även andra transportörer kan förekomma vid behov. Hämtas försändelsen inte ut inom angiven tidsram går paketet i retur.

Retur av sändning
Om sändningen går i retur till oss medför det extra kostnader. Transportbolaget debiterar oss en avgift för returfrakten samt eventuell lagerhyra. Därtill tillkommer kostnad för att transportera försändelsen igen. Extrakostnader som ovan medför kommer att debiteras kund.

Vi kommer att förvara returnerade försändelser i tre månader, därefter kasseras godset.

Leverans

Vår målsättning är alltid att order levereras inom utsatt leveranstid. Direkt efter beställning kommer en beställningsbekräftelse automatiskt att genereras av webbshopen och skickas till beställare via e-post för att informera om att ordern är mottagen korrekt. Då ordern är bekräftad informeras beställaren, då meddelas även leveransdatum (då ordern levereras från vår fabrik/underleverantör) samt totalpris.

Printgroup Nordic AB anlitar i första hand DB Schenker och i förekommande fall UPS. Levereras en produkt via en av våra samarbetspartners kan även andra leveransmetoder användas. För aktuella turlistor, leveranstider för din ort samt möjlighet att beställa expressfrakt till din ort, besök Schenkers webbplats.

Notera att vi aldrig kan garantera när godset är framme hos kund utan endast att godset skickas från oss inom utsatt leveranstid.

Printgroup Nordic AB tillämpar leveransvillkor DAP Karlshamn enligt Incoterms 2020. Detta innebär att kund övertar det formella ansvaret för transporten efter att leverantören lastat godset på fraktförarens bil. Eventuella reklamationer avseende fraktskador eller saknat gods skall därför ställas av kund direkt mot fraktföraren. Mera information om leveransvillkor och ansvarsfördelning kan du läsa om på Schenkers hemsida.

Risken för varan går över på köparen när varan avlämnats till transportör.

Garanti

Printgroup Nordic AB lämnar garanti för funktionen på beställd vara. Dock begränsar sig garantin för tryckkvaliteten att motsvara den i de av kunden inskickade originalen.

Printgroup Nordic AB ansvarar inte för kundernas filer eller grafiska material. Vår policy är dock att alla filer under 100 mb arkiveras på vår server minst ett år för eventuell repeatorder.

Reklamation

För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kund reklamera omgående, dock senast 14 dagar från fakturadatum samt på begäran returnera varan. Kund skall ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att vara är felfri. Inkommer reklamation efter 14 dagar förbehåller sig Printgroup Nordic AB rätten att avgöra om felet skall avhjälpas.

Vid reklamation skall kund kontakta vår kundservice. Baserat på den information kunden lämnar i reklamationsärendet kommer vår kvalitetsavdelning, normalt inom 24 arbetstimmar, att återkomma till kund med besked om lämplig hantering av reklamationen.

Transportskada skall senast på ankomstdagen av leveransen anmälas direkt till transportör.

Ansvar för fel

Föreligger fel som Printgroup Nordic AB ansvarar för, åtar sig Printgroup Nordic AB att, efter eget val avhjälpa felet genom reparation eller ersättningsleverans eller helt eller delvis återbetala köpeskillingen. Printgroup Nordic AB:s ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor. Bolaget bär således inget direkt eller indirekt ansvar för t ex - men ej begränsat till – inkompatibilitet, leveransförseningar, skadebringande egenskaper i varorna, produktansvar, utebliven vinst, driftsavbrott, förlust av information, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. Ångerrätten gäller inte för specialtillverkade produkter. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Om du som företag vill reklamera ert köp kontaktar du vår kundtjänst.

Övriga villkor

Förutom vad som angivits i ovan försäljningsvillkor gäller köplagen.

tummen upp röd stjärncirkel

Ta del av kampanjer
och erbjudanden

New Account Register

Already have an account?
Log in instead eller Reset password