Våra rollups

Genom sin smidighet, stora exponering och sitt låga pris har rollups blivit den mest efterfrågade produkten till mässor, event och dylikt.

Våra rollups består av en ihoprullad bildvåd som ligger inuti en kassett. Rullen är spänd så att bildvåden är sträckt och fin när den monteras. Till rollupen medföljer en hopfällbar pinne som placeras på rollupens baksida, sedan drar man upp bildvåden och sätter fast den på toppen av pinnen. Det tar endast 30 sekunder att montera upp rollupen. Till alla våra rolluper medföljer det en väska. Det finns belysning att köpa till respektive system.

Rollups

Vi har ett sortiment av rolluper som passar alla målgrupper oavsett vilken budget eller vilket ändamål man har. Det finns fler modeller på marknaden, men många är snarlika varandra och vi har därför valt att begränsa utbudet för att göra det lite enklare för dig som kund. Önskas en specifik rollup som inte finns i vårt sortiment på hemsidan så kan ni höra av er så kan vi förhoppningsvis hjälpa er hitta det ni söker.

Förutom olika priser och utseenden så finns det även rolluper som har lite andra egenskaper. Som till exempel olika fästen och stöd. En av de populäraste egenskaperna är möjligheten att justera höjden, vilket finns på Penta, Compact, Rollit, Quick Screen och M2 Black.

Vill du kunna byta ut bildvåden?

Bildkassetter som är gjorda för bildbyte är mer avancerade och ligger därför i en högre prisklass. De billigare modellerna är inte gjorda för detta. Om ni anser att detta är en viktig egenskap på en rollup så bör ni kolla på följande modeller som har denna funktionen: 4 Screen, Pole System, Classic, Quick Screen och M2 Black.

Bildbyte är smidigt för dig som byter budskap ofta, men notera att bildbyten till de exklusivare systemen kostar mer än våra billigaste rolluper så det är inte nödvändigtvis en kostnadsmässig besparing. Man kan istället köpa fler rollups för att hålla ner kostnaderna och samtidigt få fler rollups istället för att byta ut den redan befintliga rollupen.

Om ni vill byta rolluper på en modell som inte är gjord för bildbyte så är det fullt möjligt, men om man inte har tidigare erfarenhet av detta så är det inget som vi rekommenderar. Vänligen kontakta oss för mer information.

Att designa en rollup

Tänk på att layouten på en rollup skiljer sig från andra, mindre tryckprodukter. Gör man exempelvis layout till en affisch i A3-format så försöker man alltid att utnyttja hela ytan. En rollup är däremot normalt runt två meter hög. Det innebär att de flesta lägger sitt fokus på det området som befinner sig i ögonhöjd för att budskapet ska synas bättre. Det primära budskapet ska därför finnas på den övre delen av rollupen.

En rollup används normalt på mässor och då är det sällan som en person stannar upp och läser allt innehåll, det finns för mycket annat som kämpar om uppmärksamheten. Se därför till att hålla budskapet så enkelt, stort och tydligt som möjligt. Endast en logotyp eller en punkt-lista kan exempelvis vara lämpligare än en längre text.

En rollup används normalt för att fånga uppmärksamhet och nyfikenhet så att besökarna kommer till er monter. Använd sedan broschyrer och liknande för mer detaljerad information.

Om ni inte har tid, kunskap eller de nödvändiga programmen för att sätta samman en tryckfil så har vi personal som kan hjälpa till. Lägg då till Grafisk Hjälp i kundvagnen. På kassasidan eller efter lagd order kan ni sedan ladda upp ert material (logotyper, bilder etc.) och komplettera med en beskrivning på hur ni vill att det ska se ut. Vi sätter sedan samman ett korrektur för er rollup och skickar tillbaka en PDF-fil för godkännande.